Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η κολύμβηση είναι από τα πιο κατάλληλα αθλήματα για τα παιδιά με ειδικές ικανότητες και ένα από τα ελάχιστα είδη γυμναστικής που μπορούν να επηρεάσουν καταλυτικά την ποιότητα ζωής των παιδιών αυτών.
Στην προσαρμοσμένη κολύμβηση, ο προπονητής επιδιώκει αξιοποιώντας την άνωση, τη ρευστότητα και την υδροστατική πίεση του νερού, να εφαρμόσει κάποιες τεχνικές κίνησης που διαμορφώνουν ένα θεραπευτικό περιβάλλον για το παιδί, πολύ διαφορετικό και πολύ πιο άνετο από αυτό της ξηράς.
Στόχος είναι το παιδί με τον καιρό, να καταφέρει να ελέγχει το σώμα του μέσα στο νερό, είτε σε κατάσταση κίνησης είτε σε ηρεμίας ώστε τελικά να εκτελεί κάποιο ή όλα τα στυλ κολύμβησης.
Τα πλεονεκτήματα της άσκησης στο νερό είναι πολλά:
Το παιδί αυξάνει την καρδιαγγειακή του αντοχή, ενισχύει τη μυϊκή του δύναμη, βελτιώνει την ισορροπία και την ευλυγισία του.
Μέσα στο νερό, λόγω της άνωσης, όλο το σώμα ασκείται χωρίς κραδασμούς και χωρίς καταπόνηση των αρθρώσεων. Έτσι εύκολα μπορούν να επιτευχθούν κινήσεις που δύσκολα ή και καθόλου δεν θα γινόντουσαν εκτός νερού. Συνεπώς με αυτό τον τρόπο μπορούμε να επιτύχουμε βελτίωση της δραστηριότητας σε γενικότερο επίπεδο, ιδίως στις περιπτώσεις εκείνες που η κινητική ικανότητα είναι πολύ περιορισμένη.
Για τους παραπάνω λόγους η κολύμβηση αναγνωρίζεται παγκοσμίως ως το καλύτερο άθλημα για τη διατήρηση και τη βελτίωση της οργανικής και κινητικής κατάστασης των ατόμων με ειδικές ικανότητες.
Επιπλέον, επειδή η κίνηση στο νερό προάγει την αίσθηση ηρεμίας καιευχαρίστησης, βοηθώντας τα παιδιά να «ξεμπλοκάρουν» το σώμα τους,χαλαρώνοντάς τα μυϊκά αλλά και ψυχολογικά, το άθλημα αυτό είναι κατάλληλο για όλες τις περιπτώσεις ατόμων με ειδικές ικανότητες αλλά και για όλες τις ηλικίες.
Στις μικρές ηλικίες ο συνδυασμός παιχνιδιών μέσα στο νερό με προασκήσεις για την εκμάθηση των αρχικών επιπέδων κολύμβησης, μπορεί να γίνει ο πιο όμορφος και διασκεδαστικός τρόπος εκγύμνασης των παιδιών.
Κλείνοντας θα πρέπει να σταθούμε ιδιαίτερα και να επισημάνουμε τα σπουδαία ψυχολογικά οφέλη που προσφέρει η άσκηση στο νερό, αναφέροντας ως σημαντικότερα την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησης, την ψυχοκινητική ανάπτυξη, την ανάπτυξη της ομαδικότητας και της κοινωνικότητας.
Ιωάννα Βαπορίδη, MSc καθηγήτρια φυσικής αγωγής, ειδικευμένη “Φυσική δραστηριότητα για ειδικούς πληθυσμούς”.
Πηγή: www.babytips.gr